Něco za něco

Nevhodné do 12 let
Česko
Komedie | Drama
česká verze
2025
86 min
Režie: Matěj Pichler
Kamera: Vladimír Matoušek
Scénář: Jan Vejnar, Filip Oberfalcer
Hrají: Anna Polívková, Martin Pechlát, Barbora Seidlová, Jaromír Nosek, Judit Pecháček
Komedie, která vás chytne za ledvinu
Dan (Martin Pechlát) je úspěšný architekt. Právě dokončil návrh mrakodrapu, který se brzy stane dominantou města. Když se radostnou novinu chystá sdělit své ženě Kateřině (Anna Polívková), zaskočí ho nečekanou zprávou: u lékaře se právě dozvěděla, že jí selhávají ledviny a jediné dlouhodobé řešení je transplantace. Takže dát, či nedat? To je otázka, kterou musí Daniel vyřešit. Nabídne své ženě ledvinu, což ho může stát život, anebo ne, což ho může stát manželství? A jak do toho vstoupí jejich kamarádi Erik (Mira Nosek) a Diana (Barbora Seidlová), kteří doufali, že si užijí bezstarostný víkend a společně oslaví Kateřininy narozeniny? Vztah Kateřiny a Dana je podroben zásadní zkoušce, když Kateřina zjistí, že bude potřebovat dárce ledviny. Jako první se logicky obrací na manžela, který má navíc stejnou krevní skupinu jako ona. Jenže nereaguje tak, jak by čekala… Se srdcem, nebo spíš ledvinou na dlani nicméně okamžitě přispěchá dobrácký Erik. I to mál ale jeden háček. O své velkorysé nabídce zapomněl říct manželce Dianě, což je přinejmenším zarážející. Tady už nejde o jeden životně důležitý orgán, nejistá je budoucnost obou párů, protože najevo vychází i pár překvapivých zjištění. Břitká komedie přináší vtipný pohled na partnerské trable i odlehčené zamyšlení nad morálními dilematy. Film vznikl na základě úspěšné inscenace Vedlejší účinky, kterou na tuzemská divadelní prkna poprvé uvedlo ostravské divadlo Mír a pod názvem Ledvina ji několik sezon reprízovalo. Natočil ho režisér Matěj Pichler a producentsky zaštítil Pavel Vácha (Cena české filmové kritiky a nominace na Českého lva za Přišla v noci). „Na původní divadelní hře jsem nejvíce ocenil kombinaci chytrého humoru s vážným tématem. Věřím, že se nám to povede převést na plátno. Scénář vznikal poměrně dlouho, protože je důležité oddělit divadelní a filmový druh zábavy,” dodává režisér Matěj Pichler.